My Bookshelf-Based Random Adventure Generator has met with unexpected success. My friends have even rechristened it 'the Giannirator', because of my Christian name.
One of my friends has brought about quite an improvement by adding a further D20 random roll to determine the core action of the adventure — in the basic version of the Giannirator, it was always sort of 'go fetch me this or that' from the PCs' mentor/patron/whatever.
So before you roll the six die rolls mentioned in the original post, do a random roll on a D20 to determine the central action of the adventure. Use the following table or devise your own:
D20 roll ‒ core action
1 ‒ retrieve (fetch, kidnap...)
2 ‒ transport (move, deliver...)
3 ‒ free, succour
4 ‒ survive to, escape from,...
5 ‒ go to, enter, penetrate
6 ‒ explore, discover
7 ‒ enquire, solve a mystery
8 ‒ exact revenge on, avenge
9 ‒ sell, barter, trade, get rid of
10 ‒ humiliate
11 ‒ defend, protect, escort, guard
12 ‒ persuade, proselytise, convert, recruit
13 ‒ create, build
14 ‒ dissimulate, hide, plant
15 ‒ blackmail
16 ‒ terminate, kill, destroy
17 ‒ deceive
18 ‒ sacrifice oneself for
19 ‒ conquer, invade, vanquish
20 ‒ other, or re-roll, or GM fiat
So in the end, the updated blueprint shall take the following into account:
ROLL D20 → CORE_ACTION
ROLL D6, D6, D30, D6, D100 per earlier post → NPC1
ROLL D6, D6, D30, D6, D100 per earlier post → LOCATION1
ROLL D6, D6, D30, D6, D100 per earlier post → PERSON/OBJECT
ROLL D6, D6, D30, D6, D100 per earlier post → NPC2
ROLL D6, D6, D30, D6, D100 per earlier post → LOCATION2
ROLL D6, D6, D30, D6, D100 per earlier post → MISC
and look like this:
The Player Characters start their adventure in their home town/hex/current location in the campaign. {NPC1} asks the PCs to go to {LOCATION1} to {CORE_ACTION} {PERSON/OBJECT}. The PCs will end up fighting against {NPC2} in {LOCATION2}. During the course of the adventure, {MISC} will feature prominently.
Edit: Obviously I had to try the new table out. I've recently realised I probably had as many gaming stuff in (legal) PDF form as I had in dead tree, so I've decided to roll on my PDFshelf rather than on my bookshelf. Here are the results:
D20: 2 - transport/move/deliver
NPC1: Rule One Magazine issue No.14 - p13 - an Alchemist
LOCATION1: Religions of Ancient China, Herbert A Giles - p50 - the court of the Emperor
PERSON/OBJECT: Fantastic Fables, Ambrose Bierce - p175 - a lion's skin
NPC2: Temple of the Fool God - p31 - a Dwarf named Rocky
LOCATION2: Le meraviglie del Duemila, Emilio Salgari - p13 - New York
MISC: RuneQuest 6 - p112 - disease and poison
Hence the following text:
The Player Characters start their adventure
in their home town/hex/current location in the campaign. An alchemist asks the
PCs to deliver a lion's skin to the court of the Emperor. The PCs will
end up fighting against a Dwarf named Rocky in New York. During the course of the
adventure, disease and poison will feature prominently.
Frankly, except for the odd 'New York', that's quite an uncanny scenario seed!
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:-)
ReplyDeleteTo set the record straight, what I meant for 8 was "to avenge (so/sth)" (as in "you'll avenge my death") ; not "to exact revenge on", which is more patron dependent than character dependant.
But as I told you yesterday, feel free to improve my suggestion if (and as) you like !
(pour préciser les choses, ce que j'avais en tête pour le 8 était "venger (qq1/qqch)" (comme dans "vous vengerez ma mort") ; et non "se venger de", qui me semble plus lié au commanditaire qu'aux persos.
Mais comme je te l'ai dit hier, tu peux améliorer ma proposition tant que tu veux !)
(pas le temps de faire une traduction en anglais)
ReplyDeleteTon intrigue est parfaitement exploitable pour du fantastique contemporain ou historique (voire sans fantastique).
Les empereurs, le choix est vaste, c'est pas ça qui manque.
"New York" m'amène à penser que le lion pourrait être un puma (lion des montagnes), animal d'Amérique.
Le nain pourrait être simplement une personne de petite taille, et "Rocky" sonne d'ailleurs bien américain.
Je verrais bien une histoire où l'alchimiste veut fournir à l'empereur une peau traitée avec une substance toxique afin de l'empoisonner (à moins qu'elle ne soit porteuse de germes mortels : avec disease and poison, on n'a que l'embarras du choix)... Comme empereur, mon choix se porterait spontanément sur le tsar de Russie, à l'époque de Raspoutine (qui me semble t-il n'était pas alchimiste ; mais peut-être que c'est lui qui est visé par l'alchimiste à travers ce cadeau au tsar : rivalité entre occultistes ?). Le nain pourrait être d'une famille d'émigrés russes (auquel cas Rocky serait le diminutif d'un nom slave genre Rokitanski) et voudrait protéger le tsar des manigances de l'alchimiste, les PJ n'étant que des dupes dans l'histoire...
Bref, une fois de plus le Giannirateur donne un résultat utilisable sans difficulté. :-)
Effectivement, ça ferait une excellente aventure "pulp", un peu à la Corto Maltese. Je me suis laissé aveugler par mon obsession pour l'antique-fantastique et le médiéval-fantastique :)
ReplyDeleteIl doit y avoir quelque chose à tenter en utilisant les étapes du voyage du héros de Campbell, pour imaginer une variante du Giannirator. Je vais essayer de trouver le temps d'y réfléchir...
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