So poor Evil Ed was quietly sipping an ale and trying to make an impression on the tavern waitress when the burgomaster came in and talked him into getting into the dungeon to find some cure for an ailing child.
So Evil Ed entered the dT&T version of Buffalo Castle (also received as a free PDF as part of the KS project) through the left door. I had decided he'd have three doses of blade venom thanks to his Poisoner talent, his high IQ, and his re-rollable SR.
With his catastrophic CHR, Evil Ed din't manage to talk the troll into letting him through and had to fight it. Ed din't hesitate a moment, and used the blade venom. Good move as the monster had a MR of 50! Ed dispatched the troll in four rounds, and suffered 2 hp of spite damage during the course of the fight. He grabbed the 300gp jewel and quickly headed back to the exit. Tough luck, this meant he had to fight his way through TWO wandering monsters; first a swarm of killer bees, losing a mere 1 hp (and being now immune to bee poison), and then a giant!!!! A MR of 80!! Ed obviously tried to dodge it rather than fight it but missed two DEX SRs in a row. The giant smashed Ed flat. Bye bye Ed; we hardly knew ye.
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Donc, un perso mort lors de sa première aventure... T&T 1ère ed. française m'était ainsi apparu plus mortel que L'Oeil Noir que je jouais alors... Comment faire pour que les persos ne meurent pas ainsi? Il y a des points d'héroïsme? Ou c'est laissé au MJ Ex Machina?
ReplyDeleteQuestion subsidiaire : pourquoi Ed s'enfuit du château avec une gemme alors que sa mission est de récupérer un remède? ;)
T&T est relativement mortel, surtout aux bas niveaux. Déjà il n'y a pas prêtres donc pas de soins. Un « delver » (aventurier, à T&T) a donc intérêt à être bien recouvert d'armure qui, comme à RuneQuest, retire des points de dégâts, plutôt que de rendre plus difficile à toucher comme à D&D. Mais les armures coûtent cher, très cher... Ce qui répond à la deuxième question ;)
ReplyDeletePS-- Pas de point d'héroïsme non plus, mais dans la prochaine édition (deluxe Tunnels & Trolls) les Humains -- et eux seuls -- pourront re-rouler toutes leurs mises à l'épreuve [jets de sauvegarde] ratées. Cette règle a été introduite pour éviter que tout le monde ne joue des humanoïdes, qui sont objectivement plus puissants que les Humains à cause des bonus aux caracs lors de la création des persos.
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